Monthly Archives Styczeń 1970

WITAMINA K (Filochinon)

Dużo witaminy E, a także witamin grupy D i licznych mikroelementów zawierają kiełki pszenicy. Przygotowujemy je metodą „trzech szklanek’ . Pierwszego dnia do 3/4 pojemności szklanki nalewamy wody, która powinna przedtem „odstać się” co najmniej przez 3 godziny. Wkładamy do szklanki nylonowe siteczko, na które wsypujemy dwie łyżki stołowe pszenicy, a szklankę dopełniamy wodą tak, by zwilżała wszystkie ziarna. Na drugi dzień w podobny sposób przygotowujemy drugą szklankę z pszenicą, na trzeci dzień – trzecią. Wyparowaną wodę uzupełniamy. Po trzech dobach ziarno zaczyna kiełkować w pierwszej szklance. Kiedy kiełki osiągną 3 milimetry obrywamy je i przeznaczamy do spożycia, przygotowując równocześnie świeże, w kolejnej szklance. W ten sposób codziennie mamy w naszej kuchni świeże kiełki pszenicy. Możemy je zjadać same, nawet trzy łyżki, lub sypać na chleb posmarowany masłem, dodawać do ęałatek wielowarzyw- nych, do różnego rodzaju past, na przykład twarogowych i rybnych.

czytaj więcej