Monthly Archives Listopad 2015

KURACJA DROŻDŻOWA

Drożdże są istotnym składnikiem kuracji wzmacniającej cały nasz organizm, przede wszystkim zaś system nerwowy. Nieprawdopodobnym wręcz wydaje się fakt, że na półkach sklepowych leżą kilogramy tego „cudownego środka”, dostępnego powszechnie ze względu na wielkość produkcji i cenę, a tymczasem wielu ludzi ugania się za drogimi, trudno osiągalnymi zagranicznymi specyfikami na wzmocnienie.

czytaj więcej

ROZMOWA Z NADŚWIADOMOŚCIĄ CZ. II

Równocześnie powinniśmy za wszelką cenę zerwać z negatywnym myśleniem, to znaczy z pesymizmem, zwątpieniem, zawiścią, pogardą, nienawiścią – na rzecz myśli pozytywnych, radosnych, optymistycznych, życzliwych dla innych. Pełni wiary we własne możliwości spróbujmy podjąć rozmowę z naszą nadświadomością. Oto jedna z metod podanych przez E. Monahan, nazwana przez nią „punkt po punkcie , która moim zdaniem może wyraźnie wzmocnić cały nasz organizm.

czytaj więcej

MIÓD CZ. II

Miód, poza cukrami, zawiera kwasy organiczne: winowy, bursztynowy, mlekowy, cytrynowy, szczawiowy, enzymy (należące do grupy białek i działające w organizmach żywych jako bio- katalizatory reakcji biosyntezy i rozkładu), związki mineralne (między innymi związki żelaza i manganu, ślady srebra, chromu, wanadu, kobaltu i wiele innych pierwiastków), aminokwasy, niewielkie ilości białek i witamin, barwniki i olejki eteryczne.

czytaj więcej

ESTRAGON

Estragon zawiera olejki eteryczne, garbniki, gorycze, witaminy, sole mineralne. Jego ziele wzmacnia żołądek, jest skuteczne na wszelkie nieżyty dróg trawiennych. Zastosowanie. Zarówno świeże, jak i suszone ziele można dodawać do mięsa, zup i sosów. Ze względu na ostry, korzenny smak estragon jest przyprawą bardzo pożyteczną w każdej kuchni, jednak niedostatecznie przez nas docenianą. Niektóre gospodynie domowe używają ziela do marynat.

czytaj więcej

JAK GOTOWAĆ ZIEMNIAKI?

Znakomitą, świeżą odżywką witaminową może być przez całą zimę rzeżucha ogrodowa. W talerzu układamy namoczoną watę lub ligninę mniej więcej do połowy jego głębokości, na którą sypiemy dość gęsto, ale jedną warstwą nasiona rzeżuchy (około pół torebki na talerz). Talerz stawiamy na parapecie okiennym nad kaloryferem i dwa razy dziennie podlewamy odstaną (przynajmniej przez 2 godziny) wodą. Po 4 – 6 dniach rzeżucha wyrasta na kilka centymetrów i nadaje się do spożycia. Posypujemy nią chleb, ziemniaki, dodajemy do ugotowanej uprzednio zupy, różnych surówek i sałatek jarzynowych. Ponieważ działa moczopędnie jedna osoba powinna zjadać dziennie nie więcej jak 1 4 część wysianej rzeżuchy.

czytaj więcej

ĆWICZENIA SPECJALNE CZ. II

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie. Wystarczy raz uświadomić sobie, że całe nasze ciało poruszane jest siłą ponad 600 mięśni, które u mężczyzn stanowią około 40 procent, a u kobiet 35 procent całego ciężaru ciała. Utrzymanie tych mięśni we właściwej kondycji, to jedno z najważniejszych zadań każdego człowieka. Niewielu z nas z braku czasu lub po prostu z lenistwa stać na systematyczny trening sportowy, nawet dłuższy spacer czy bieg po zdrowie częściej niż 1 – 2 razy tygodniowo.

czytaj więcej

PRZYKŁADY CWICZEN IZOMETRYCZNYCH WYKONYWANYCH W MIESZKANIU CZ. III

– W pozycji stojącej:

– 1. Dłonie opieramy o siebie w odległości kilku centymetrów od żeber. Obydwa łokcie ustawiamy na wysokości zwartych dłoni. Siłą mięśni całego tułowia dociskamy dłonie do siebie. Ćwiczenie to, moim zdaniem, daje największe efekty, jeśli zmieniamy wysokość położenia dociskanych dłoni, a więc ustawiamy je najpierw na wysokości klatki piersiowej, później splotu słonecz- nego (żołądka), wreszcie opuszczamy na całą długość wyprostowanych rąk.

czytaj więcej

KURACJA DROŻDŻOWA CZ. II

Jak zażywać drożdże? Oczywiście w sposób niejako naturalny wchodzą one w skład wielu wypieków, ale na kurację to zdecydowanie za mało. Wystarczająca ilość to 5 dag. Należy je rozpuścić w 3/4 szklanki przegotowanej wody, a potem kilkanaście sekund gotować. Można też drożdże zalać gorącym mlekiem. Po ostygnięciu wypijamy je w jednej lub dwu porcjach pomiędzy posiłkami.

czytaj więcej

OD DZIŚ MYŚLĘ INACZEJ CZ. II

Staraj się nie przejaskrawiać wad, braku zdolności, bo w ten sposób je pogłębisz! Obraz własnego Ja buduj z wyszukiwanych i uświadomionych cech pozytywnych. W ten sposób będziesz je wzmacniać! Myśl zawsze tak, aby swoim wadom i słabościom zaprzeczać.

czytaj więcej

SIEC GEOBIOLOGICZNA

Promieniowanie kosmiczne, obejmujące Ziemię z północy na południe i ze wschodu na zachód, zagęszcza się w naturalną sieć złożoną z biegnących prawie pionowo „pasów” o grubości 12 – 20 centymetrów. Odległość pomiędzy tymi pasami zmienia się wraz z długością i szerokością geograficzną i wynosi w naszym kraju około 2 metrów w kierunku północ-południe i 2,5 metra w kierunku wschód-zachód. Sieć ta występuje zarówno w przestrzeni otwartej jak i w budynkach, w których jednak jej wymiary w wyniku odchyleń do ścian ulegają zmianie – długość 2,3 – 2,5 metra, a szerokość 1,5 – 2 metrów. Jeśli ściany budynku usytuowane są zgodnie ze stronami świata, sieć geobiologiczna przebiega równolegle do nich, jeśli zaś budynek stoi skośnie, wtedy stwierdzamy drugą dodatkową sieć słabszą i równoległą do ścian, znacznie trudniej wykrywalną.

czytaj więcej

Przepis na sporządzenie nalewki bursztynowej

5 dag naturalnego bursztynu rozkruszyć na drobne kawałeczki, wsypać do półlitrowej butelki i zalać do pełna spirytusem. Butelkę postawić w suchym, ciemnym miejscu i wstrząsać kilka razy dziennie przez 10 dni. Po tym czasie spirytus nabierze złotawego koloru i już nadaje się do użytku. Z reguły nalewkę bursztynową przetrzymujemy przez dłuższy czas, radzę więc przelać ją do kryształowej karafki, ponieważ cięte kryształowe szkło wykazuje potencjał ujemny, dzięki czemu przechowywana w nim nalewka nie wytraca swoich ładunków ujemnych.

czytaj więcej