Jak oddychać prawidłowo? – dalszy opis

Połóżmy dłonie na brzuchu tak, by wyczuwać poruszanie się jego mięśni. Jeżeli zamierzamy ćwiczyć w pozycji leżącej, połóżmy na „brzuchu w okolicy pępka i na klatce piersiowej, na wysokości splotu słonecznego, po jednym lekkim pudełku na przykład od zapałek i obserwujmy zachowanie się ich w trakcie oddechu pudełko położone niżej w pierwszej fazie musi wyraźnie się unieść, w drugiej lekko opaść w dół, a podnieść się do góry pudełko na klatce piersiowej.

Ćwiczenia oddechowe trzeba przez pierwsze 3-4 dni wykonywać dokładnie, faza po fazie, kilka razy dziennie po pięć minut. Przez następne 3 – 4 dni należy zwiększyć czas ćwiczeń dwukrotnie, starając się, by trzy fazy oddechu pełnego coraz płynniej przechodziły jedna w drugą. Kiedy stwierdzimy, że prawidłowe oddychanie przychodzi nam już bez trudu, starajmy się w ciągu dnia przypominać sobie o tym i próbujmy oddychać tylko tak.

Po dwóch, trzech miesiącach zauważymy, że nasz oddech uległ zasadniczej zmianie i oddychamy już prawidłowo. Na dobroczynne skutki oddychania pełnego nie trzeba długo czekać. Najszybciej harmonizuje ono rytm serca, system nerwowy – stajemy się spokojniejsi, ustępują objawy nerwicowe, poprawia się nastrój, powraca radość życia, zdecydowanie lepiej funkcjonuje też cały układ trawienny. Uruchomienie przepony powoduje, że opuszczając się w dół w czasie każdego oddechu, automatycznie masuje ona żołądek, jelita, trzustkę i wątrobę, poprawiając ich ukrwienie i doczynność. Utlenione płuca i cały system oddechowy nie poddają się łatwo przeziębieniom. Pełniejszemu spalaniu ulegają zalegające do tej pory w komórkach różnego rodzaju toksyny.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>