PRZYKŁADY CWICZEN IZOMETRYCZNYCH WYKONYWANYCH W MIESZKANIU CZ. II

W pozycji siedzącej. Siadamy wyprostowani na niezbyt wysokim krześle, tak aby oparte o podłogę stopy – podudzie i goleń – tworzyły w przybliżeniu kąt prosty.

– 1. Łapiemy podchwytem siedzenie krzesła i staramy się wciskać w nie cały tułów, nie angażując przy tym w ogóle mięśni nóg.

– 2. Opieramy dłonie na zewnętrznych częściach kolan i staramy się dociskać je do siebie. Jednocześnie siłą mięśni ud i podudzia przeciwdziałamy temu zamiarowi.

– 3. Opieramy zgięte palce obydwu dłoni na wewnętrznych częściach kolan i rozwieramy je, starając się równocześnie z podobną siłą dociskać kolana do siebie.

– 4. Siedząc tak, aby całe plecy przywierały do oparcia krzesła, obydwoma rękami ściśle oplatamy oparcie z tyłu, mniej więcej w połowie jego wysokości. Prawą dłonią chwytamy za przegub lewej i staramy się maksymalnie „wciskać” w oparcie krzesła.

– 5. Splecione dłonie opieramy na czubku głowy i staramy się „wciskać” naszą głowę do tułowia.

– 6. Siedzimy mocno wyprostowani, obydwie dłonie kładziemy na udach obu nóg i mocno dociskamy je angażując mięśnie nie tylko rąk, ale całego tułowia.

– 7. Prawą stopę stawiamy na lewej, dłonie opieramy swobodnie na udach. Lewą stopę staramy się unieść do góry, a naciskiem prawej przeciwdziałać temu zamiarowi. Ćwiczenie powtarzamy zmieniając stopy.

– 8. Siedzimy wyprostowani, palce obydwu dłoni splatamy przed sobą na wysokości klatki piersiowej. Łokcie obu rąk przywarte do tułowia – wszystkie palce równomiernie wciskamy w zewnętrzne części dłoni.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>