PRZYKŁADY CWICZEN IZOMETRYCZNYCH WYKONYWANYCH W MIESZKANIU CZ. III

– W pozycji stojącej:

– 1. Dłonie opieramy o siebie w odległości kilku centymetrów od żeber. Obydwa łokcie ustawiamy na wysokości zwartych dłoni. Siłą mięśni całego tułowia dociskamy dłonie do siebie. Ćwiczenie to, moim zdaniem, daje największe efekty, jeśli zmieniamy wysokość położenia dociskanych dłoni, a więc ustawiamy je najpierw na wysokości klatki piersiowej, później splotu słonecz- nego (żołądka), wreszcie opuszczamy na całą długość wyprostowanych rąk.

– 2. Dłonie zwieramy, podobnie jak w ćwiczeniu numer 1, tym razem jednak z tyłu na wysokości lędźwiowej części kręgosłupa. Dociskamy je do siebie.

– 3. Stojąc w pozycji mocno wyprostowanej, zginamy rękę w łokciu i napinamy biceps. Ćwiczenie wykonujemy przemiennie dla jednej i drugiej ręki.

– 4. Stajemy w lekkim rozkroku w otwartych drzwiach, ręce uniesione lekko w górę opieramy o wewnętrzne części futryny, staramy się ją rozpierać.

– 5. Stojąc w lekkim rozkroku w otwartych drzwiach, unosimy ręce do góry, opieramy dłonie o wewnętrzną część futryny, którą staramy się .!-wycisnąć” do góry.

– 6. Stajemy bokiem do parapetu okiennego ze zwartymi nogami. Kładziemy na nim dłoń zaciśniętą w pięść i „ciśniemy” na parapet. Ustawiamy się do parapetu raz lewym, raz prawym bokiem, co pozwoli zmieniać ćwiczące ręce.

. 7. Splecione dłonie układamy na tylnej części głowy, zgięte łokcie odchylamy nieco do tyłu i staramy się „wciskać” głowę w dłonie, przeciwdziałając jednocześnie temu zamiarowi.

– 8. Stojąc w pozycji wyprostowanej, staramy się maksymalnie wciągnąć brzuch.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>