PRZYKŁADY CWICZEN IZOMETRYCZNYCH WYKONYWANYCH W MIESZKANIU

– Leżąc płasko na wznak:

– 1. Wyprostowane ręce kładziemy równolegle wzdłuż ciała tak, żeby dotykały lekko bioder. Dłonie (palce zwarte) opieramy płasko o podłoże (podłoga, tapczan, łóżko) i ciśniemy obydwoma rękami w dół, starając się równocześnie mięśniami grzbietu, brzucha i nóg przeciwdziałać wypychaniu tułowia do góry. Ćwiczenie wykonane jest właściwie wtedy, kiedy po jego zakończeniu czujemy lekkie drgania mięśni.

– 2. Podobnie jak w ćwiczeniu numer 1 naciskamy siłą mięśni rąk na podłoże i równocześnie staramy się wciskać głowę w poduszkę, przeciwdziałając wypychaniu tułowia do góry poprzez napięcie mięśni brzucha i obu nóg.

– 3. Ręce kładziemy wzdłuż tułowia. Nogi zwarte unosimy około pół metra od podłoża i maksymalnie wyprostowane stopy dociskamy do siebie wewnętrznymi krawędziami.

– 4. Ręce ułożone wzdłuż tułowia. Nogi zwarte, płasko na podłożu. Dociskamy do siebie tylko kolana.

– 5. Ręce układamy wzdłuż tułowia. Dłonie opieramy płasko o podłoże, nogi zwarte wyprostowane. Dłonie dociskamy wewnętrznymi krawędziami do obydwu ud.

– 6. Zamykamy oczy i staramy się „rysować gałkami ocznymi pod powiekami jak największe koła.

– 7. Zamykamy oczy i staramy się całej twarzy nadać taki grymas, aby zaangażować w jego tworzenie jak najwięcej mięśni.

– 8. Przy szeroko otwartych oczach wydymamy maksymalnie policzki. To ćwiczenie może przeciwdziałać powstawaniu zmarszczek twarzy.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>